dressagebylisa.blogg.se - Mjukgörande

Mjukgörande

Idag blev det ett lugnt och mjukgörande pass för Occtavia. Det passade rätt bra, dels för att hon var brunstig och trött, dels för att banan var riktigt hård. Jag höll mig på en stor volt och bara koncentrerade mig på att lösgöra och mjuka upp henne. Hon var inte lika mjuk och följsam som hon brukar vara, men jag tror att det till största del berodde på att hon var så okoncentrerad. Men för att vara så brunstig som hon var så skötte hon sig riktigt bra trots att det var två pratglada herrar i hagen precis bredvid.

I galoppen fick hon bara rulla på utan några konstigheter. Vi har ju fokuserat så mycket på galoppen den senaste tiden och arbetat väldigt mycket med den, så hon kan nog behöva något lätt pass där hon bara får rulla på också. Hon frustade på hela passet och blev bara mjukare och mjukare. Hon kändes väldigt nöjd och jag tror att det här passet gjorde gott!

Kommentera här: