dressagebylisa.blogg.se - Min lilla knasboll

Min lilla knasboll

Igår var jag hos naprapaten igen för mina axlar igen och jag får ju så himla ont i dem efteråt. Idag är det mycket bättre, men jag bestämde mig för att ta en promenad med Occtavia istället för att rida. Ingen idé att jag sitter och spänner mig så att hon också blir spänd, en promenad passade mig bättre och Occtavia kan gott få komma ut och klättra i skogen. Hon var betydligt mycket lugnare idag än de senaste gångerna vi har varit ute och promenerat. Trots att vi hörde prassel i skogen så höll hon sig lugn och hetsade inte upp sig. Fast hon är ju lite rolig. Är det en tydlig stig vi ska gå på och jag går före henne så ska hon gå överallt förutom just på stigen. Går vi på en bred väg där hon har gått om utrymme så ska hon istället gå tätt bakom mig eller helst sitta i knäet. Knasboll.

Det var i alla fall en väldigt mysig och lugn promenad i den tidiga morgonsolen. Ett bra sätt att starta dagen på!

Kommentera här: