dressagebylisa.blogg.se - Ett skrittpass och en magisk galopp

Ett skrittpass och en magisk galopp

Igår blev det bara ett skrittpass där jag koncentrerade mig på lösgjordheten. Det är ju faktiskt rätt bra att ta ett ordentligt skrittpass ibland och bara köra igenom hela kroppen. Blev en hel del böjningar, skänkelvikningar, öppnor och liknande. Passade även på att ta lite sluta och det gick väldigt bra den här gången! Jag var tydligare och Occtavia förstod bättre. Dock blev det lite för mycket tvärning, men hon började förstå ställningen i alla fall. Testade även att korta henne steg lite i slutet. Hon kortade väldigt bra, men jag vet att hon kan mer än så. Men man behöver ju inte pressa till det yttersta varje gång.

Idag red jag för första gången själv på utebanan. Det gick riktigt bra och det kändes superhärligt! Det var mycket trafik så tidigt på morgonen, men det var ingenting som hon brydde sig om. Det här var femte dagen som hon gick, så därför tog jag det lite lugnare och checkade bara av att allting fungerade. Gas, broms, ratt osv. Inga svårigheter eller konstigheter. Trots att det var hennes femte dag så var hon pigg och glad. Lite trött i uppvärmningen, men sen kom hon igång och jobbade på väldigt fint med stor koncentration på uppgifterna. Verkligen superduktig! Hon bjöd även in till en så fantastiskt fin högergalopp, den var helt magisk! Jag bara styrde, sedan kändes det som om hon gjorde allt annat jobb. Supernöjd med henne idag ♥
 

Kommentera här: