dressagebylisa.blogg.se - Lastträning

Lastträning

Det har inte hänt så mycket de senaste dagarna, men vi har lasttränat flera gånger just för att vi åker bort nästa helg. Har jag berättat det tidigare? Om inte gör jag det nu. Nästa fredag åker jag och Occtavia iväg på ett ridläger som min tränare har ordnat för några av sina elever. Så där stannar vi fram tills på söndag då vi åker hem igen. Det ska bli så himla roligt och spännande! Däför har det blivit mycket lastträning och vi kommer att fortsätta tills vi åker, för vi har varit lite dåliga på att underhålla det..

Idag red jag i alla fall en stund och jag tog det lite lugnare eftersom hon har varit så trött av sommarbetet och fått vila lite extra. Hon var lite slö under uppvärmningen, men taggade sedan till och tyckte att det var superroligt. Lite småstel, men inga större konstigheter. Det enda som var, var att hon väldigt gärna ville skjuta ut ytterbogen oavsett varv, så det fick vi jobba med. Annars blev det mycket böjda spår, såsom åttor och serpentiner, just för att mjuka upp och jobb med bogarna. I galoppen fick hon bara rulla på och kändes väldigt fin där.

Kommentera här: