dressagebylisa.blogg.se - Gummiband

Gummiband

Jag hade tänkt träna på det vi tränade på i måndags, på dressyrträningen, men jag kände att jag saknade lite av den här gummibandskänslan. Occtavia kändes istället lite stum, så istället fokuserade vi till en början på tempoväxlingar. Hon var lite sisådär först, men efter en stund mjuknade hon till och kom till arbete. Då gick det riktigt bra! Hon jobbade på aktivt med bakbenen, både när hon skulle korta traven och även när hon skulle öka den. Då lysnade hon fint i halvhalterna och tog i ordentligt. Jag kunde bara sitta där och leka runt lite i tempoväxlingarna och allting flöt på riktigt bra.

Fortsatte sedan vidare med att jobba på övergångarna och höll mig då på en stor åttvolt. Började med övergångar mellan trav och skritt. Hon lyssnade bra och jobbade på riktigt fint också. När det gick riktigt bra gick vi över till att jobba med galoppfattningarna. Det blir bättre och bättre tycker jag. Det känns som om jag och Occtavia förstår varandra bättre och kommer i bättre balans med varandra nu. Hon var fokuserad och kämpade på riktigt duktigt och gjorde hela tiden sitt bästa. Superduktig!

På Instagram finns en kort filmsnutt på galoppen från i måndags, @brannstromlisa heter jag där.

Kommentera här: