dressagebylisa.blogg.se - Uppe på ryggen igen

Uppe på ryggen igen

Äntligen kunde jag sitta upp på Occtavia igen, vilken lycka! Känns som om det var en evighet sedan, men det kändes precis som hemma ♥ Hon var så himla duktig och framförallt - hon kändes såå nöjd. Jag tror hon verkligen trivs med att bli riden och tycker att det är roligare. Inte mig emot, då tror jag att jag kan rida henne ännu mer! Jag har liksom tänkt att tömkörningen är bra att börja med i igångsättningen med tanke på att hon är så taggad då, men ridningen kanske är bättre? Hon kändes lugnare och mer harmonisk.

Jag gjorde ingenting speciellt så, utan kände bara efter hur hon kändes och gick igenom hela hennes kropp. Böjde igenom och checkade av, mjukade upp och lösgjorde. Hon kändes riktigt mjuk och fin. Lyssnade lyhört på mig och gjorde direkt det jag bad om. Kom till en väldigt fin form där hon verkligen trivdes. Hon var fortfarande väldigt pigg och hade mycket energi. Gick och sprätte med frambenen tack vare all energi, haha. Fast hon gick även fint under sig med bakbenen och var aktiv med dem, så ho gick absolut inte på bogarna.

Åh, vad kul det var att sitta upp igen! Gud vad jag längtar tills vi är igång på riktigt! ♥

Kommentera här: