dressagebylisa.blogg.se - Träning hela dagen

Träning hela dagen

Idag är jag bra trött, man blir visst det av att gå upp 03.30 och börja jobba klockan 5 på morgonen.. Det är inte lätt att ha så olika tider hela tiden, det blir så svårt att få någon rutin på det hela. Speciellt sovrutinerna blir lidande då det kan vara en så stor skillnad på när jag går upp, beroende på vilken tid jag börjar. Jag har haft sömnproblem tidigare och det kommer lätt tillbaka om jag blir lite stressad av att inte kunna sova eller inte sover bra. Tack och lov fick jag ett tips av en kollega och det känns som om hon har räddat mitt liv, haha. Tipset är ett te som heter Kvällsro och som verkligen lugnar ner hela kroppen när man dricker en kopp innan man går och lägger sig. Det hjälper verkligen! Det är knappt att jag hinner lägga huvudet på kudden innan jag somnar - helt perfekt!

Igår var jag ledig, men det var full fart hela dagen ändå. Började dagen med en timmes PW innan frukost, vilket var lika skönt som vanligt. Det är ju faktiskt riktigt härligt att komma ut och röra på sig och få frisk luft det första man gör. Efter det sprang vi i lite olika affärer och resultatet för mig blev bland annat en ny mobil. Äntligen! Min har varit döende i ett halvår, kanske, hehe. Nu kommer jag ha en riktigt supermobil, men det var ett annat simkort. Så nu är det beställt och jag bör ha det innan veckan är slut. När vi kom hem var det bara att svira om till ridkläderna och åka ut till stallet där jag först red Occtavia och sedan hade dressyrträning på Occra. Sedan hem, käka middag och åka iväg och träna tabata. Ett riktigt tufft pass!

Gårdagens höga tempo och all träning har gjort att jag har världens träningsvärk idag. Den kroppsdel som värker och lider mest just nu är rumpan haha. Jag hade tänkt rida Occtavia, för jag hade inte räknat med den här träningsvärken, men hon fick vila idag istället. Jag skulle bara sitta och spänna mig, vilket såklart inte skulle gynna någon av oss. Det var bättre att hon fick vila istället, speciellt eftersom jag var så trött också. Det får bli imorgon istället!

Kommentarer:

1 Karin Jansson:

Åh det där te't ska jag testa!

Svar: Det kan jag verkligen rekommendera, det fungerade superbra!
Lisa Brännström

Kommentera här: