dressagebylisa.blogg.se - Besviken igen

Besviken igen

Efter att Occtavia har varit så duktig de senaste gångerna blev jag idag besviken på henne igen. Det har ju som sagt kommit en ny valack till stallet och det verkar vara först nu brunsten slagit till igen. Och det med besked. Jag hade tänkt rida på banan, men efter två varv där kunde jag gott konstatera att det knappt gick att gå där. Hon var nära på att smälla av, så vi gick in i ridhuset istället. Jag gick med henne lite först så att hon faktiskt slappnade av och jag tänkte då att jag åtminstone kunde sitta upp och bara mjuka upp henne i skritten i alla fall. Det var så himla dammigt därinne, så det var isåfall bara ett kort skrittpass som skulle fungera, allt annat skulle göra att det dammade upp för mycket. Men precis när jag gjorde oss redo för att jag skulle sitta upp så gnäggar en häst från utsidan och det var precis likadant igen. Så jag gav upp den tanken idag. Jag gick med henne till hon slappnade av tillräckligt mycket och gick sedan in med henne igen. Så jäkla tråkigt, men jag vet ju att hon inte är en lätt häst. Varken lätt häst eller lätt sto, så det är det här jag får ta. Jaja, det kommer fler dagar..

Kommentera här: