dressagebylisa.blogg.se - Lilltjejen

Lilltjejen

Idag tog jag och borstade Occtavia, för att se hur hon verkade i kroppen. Fick först en riktigt bra känsla, för Occtavia hade bråttom att gå ut ur boxen och gick med spetsade öron till spolspiltan. Sedan var det inte riktigt lika roligt när jag borstade henne. Det var inte lika mycket dansande som tidigare, men hon var ändå inte helt bekväm. Så jag ryktade inte henne alltför mycket, mest för att få bort leran och känna igenom henne. Att kratsa hovarna gick väldigt bra, inget viftande alls. Skönt om det försvinner nu, det som aldrig tidigare har varit problematiskt!

Jag passade även på att tvätta rent bakbenen. Enda nackdelen med ston är väl brunsten, speciellt när de blir så himla kletiga om bakbenen. Det tyckte Occtavia var riktigt skönt och stod faktiskt helt stilla då. Kan nog tänka mig att det kliade en del det där! Och det var ändå väldigt mysigt att få pussa på henne :) Den här vilan är ju så tråkig när hon ska lämnas helt i sin egna lilla värld. Tur att hon ändå är så pussjuk som hon är!

 

Kommentera här: