dressagebylisa.blogg.se - Nya rutiner

Nya rutiner

Det här med att komma in i nya rutiner är inte helt lätt. Det är egentligen först nu som jag verkligen inser att jag kommer behöva lägga om mina rutiner kring min egen träning. När jag gick i skolan var det lättare att lägga in det i schemat och att ha bra rutin på det. Dessutom hade jag nästan alltid sällskap då också, vilket jag tycker gör det hela mycket roligare. Men med tanke på det schema jag har nu så är det väldigt knepigt för mig att lägga in ett rullande schema för min träning och jag kommer inte kunna ha sällskap med på samma sätt.

Därför kommer jag numera att få träna själv och jag gillar ju det här med att vara ute och träna, så det kommer bli mycket löpning och intervallträning. Jag börjar med intervallträning och PW eftersom jag har lättare för det mentalt och då lättare kommer att få in det på rutin. Börjar jag lite senare kommer jag behöva gå upp lite tidigare för att hinna med att träna, vilket jag så gärna vill. Nu har det varit lite sådär på den fronten eftersom det inte riktigt gått in i skallen på mig än att jag även måste förändra mina rutiner kring just träningen. Lite knepigt, men det ska bli kul att komma igång ordentligt igen!

Idag börjar jag 11.30 och kunde sticka ut på en intervallrunda utan problem innan. Idag åt jag frukost innan, men jag vill ha som mål att kunna springa innan frukost. Eller i alla fall att bara behöva ta något litet och sen äta en mer ordentligt frukost när jag kommer hem igen. Små steg i taget! Är i alla fall sjukt nöjd över att jag kom ut då det kändes riktigt motigt innan jag kom utanför dörren. Efter det var det inga problem alls!

Kommentera här: