dressagebylisa.blogg.se - Framtida fälttävlansryttare?

Framtida fälttävlansryttare?

Haha, nej dressyren är fortfarande nummer 1 på listan ;) Men det var så grymt roligt att få testa på lite fälttävlan igår! Jag fick rida en liten D-ponny, men som mer kändes som en C-ponny. Bara det var väldigt roligt, hehe. Hon var riktigt pigg och glad, men ändå så lugn och schysst. Hoppade allt man styrde på, oavsett hur mycket hon tittade på hindret.

Vi fick testa en hel del hinder faktiskt, inte bara några stockar. Det också, såklart. Vi hoppade bland annat ett stenhinder, ett däckhinder, en trappa, en back och red igenom en vattengrav. Trappan var himla rolig att hoppa, men jag är glad att vi bara hoppade uppför och inte nerför haha. Väldigt annorlunda måste jag säga. Banken var också otroligt rolig och en liten favorit just för att den var så annorlunda än vad man är van vid. Man hoppar upp på en platå och ska på andra sidan "droppa" ner hästen, typ hoppa ner fast inte riktigt hoppa. Hade egentligen ingen aning hur jag skulle göra, men det fixade sig automatiskt! Vattengraven var också väldigt rolig och min häst blev sjukt taggad av den. Dicja hade ju totalvägrat haha.

Det här var som sagt första gången för mig och lite pirrigt var det. Jag menar, på vanlig hoppning så vet man ju hur det mesta går till, men här är ju hindrena fast. Man får lite mer respekt för det faktiskt. Sjukt kul var det i alla fall! Hoppas jag kan bjuda på lite bilder sen som min kompis tog, vi får se :)

Kommentera här: