dressagebylisa.blogg.se - Piggelin

Piggelin

Occtavia var såklart väldigt pigg idag eftersom både kylan och snön har kommit. Men hon var faktiskt väldigt duktig. Hon fick springa av sig i början och var då helt fantastisk i traven och den vänstra galoppen. Så stadig! Bara rullade på, hittade sin egna takt och balans. Sedan bytte vi varv och då upptäckte hon att jag hade den vanliga kopplingen med tömmarna. Det vill säga var jag inte lika stark. Vilket hon självklart passade på att uttnyttja. Hon drog iväg i full galopp, men höll sig faktiskt ganska bra på volten. Men jag flög ju typ efter som en liten vante, haha. Lyckades hålla mig på fötter och efter en stunds springande flygande lugnade hon ner sig och återgick till den riktigt fina traven.

Vi rullade på i traven och hon hittade en väldigt fin, låg form som hon såg ut att trivas med. Jätteroligt! Sedan blev det att vi skrittade runt fyrkantsspåret och vände hit och dit. Likadant i trav och där var hon verkligen superduktig. Hon höll ett väldigt bra tempo och sprang inte iväg. Dessutom lyssnade hon jättebra och gjorde precis det hon skulle. Jag blir så himla stolt, nöjd och överlycklig när hon är så här fin! <3

Kommentera här: