dressagebylisa.blogg.se - Tidig morgonpromenad

Tidig morgonpromenad

Idag gick jag och Occtavia ut på en tidig morgonpromenad i skogen. Så underbart väder måste jag bara tillägga! Occtavia var hetsigare idag än sist, det var faktiskt så som hon var idag som jag hade trott att hon skulle vara förra gången. Men det gick bra ändå. Det var en gren som knakade till ordentligt i skogen och jag är nästan helt hundra på att det var något vilt där, men jag såg ingenting. Occtavia blev i alla fall ordentligt skrämd, stel som en staty och man kunde se pulsen på henne. När hon väl kunde röra sig igen gick vi fram och tillbaka där för att hon skulle lugna ner sig och inte koppla ihop platsen med den händelsen. Man vet ju faktiskt aldrig hur hästarna kopplar ibland. Påväg tillbaka möttes vi av Ann-Sophie och Occra som sedan gjorde oss sällskap hem. Väldigt mysigt!

Kommentera här: