dressagebylisa.blogg.se - Duktig!

Duktig!

Occtavias trots visar hon just nu genom att bara skita i mig och det jag vill. Hon har varit som svårast på utebanan och därför har jag tömkört henne mycket där, vilket jag även gjorde igår. Men igår gick det riktigt, riktigt bra! Det var i början som hon var lite ofokuserad på mig, men det var inte mycket och hon skärpte till sig snabbt. Hon höll sig sedan koncentrerad på uppgifterna trots blåsten som var och allt annat som hände runt omkring. Så himla skönt!

Det blev mycket tempoväxlingar i både traven och galoppen. Hon jobbade på riktigt fint och kämpade på. I galoppen tycker hon att det är lite svårt, speciellt att korta ihop galoppen. Hon har så stora steg och ser ut att undra hur tusan hon ska göra med alla sina ben. Sötnosen! Men det kommer mer och mer med styrkan. Tränade även galoppfattningar och de blir bara bättre och bättre för varje gång tycker jag. Skönt med ett så bra pass som det här var!

Kommentera här: