dressagebylisa.blogg.se - Atlas praktik

Atlas praktik

Jag fick lite frågor i en kommentar angående min praktik hos Patrik Kittel som jag gjorde i början av förra året. Frågorna handlade kring det stipendiet som jag fick och som möjliggjorde min praktik.

Det stipendium som jag fick heter Atlas praktik och det är från det Internationella programkontoret. Det är tyvärr ingenting man kan söka själv, utan ansökningen måste gå genom skolan/organisationen. Vill ni läsa mer ingående om det kan ni klicka in er här. Jag visste redan när jag började på Realgymnasiet att jag skulle ha chans att få praktisera utomlands och det var tack vare Atlas praktiken som jag kunde göra det. Vi fick inte åka utomlands om man inte fick stipendiet. Praktiken måste vara minst tre veckor och det är som sagt skolan som måste ansöka om det. Just när jag gick i gymnasiet var det så att det endast var en från varje klass som kunde få det beviljat. Vi var ju två stycken klasser som gick i trean - de som gick naturbrukslinjen och de som gick hantverkarprogrammet.

Om du har möjlighet att söka just detta stipendium - gör det! Det var bland det roligaste och mest lärorika jag har gjort. Har man denna chans så ta den, det ger så himla mycket. Om din skola inte själva informerar om detta så fråga om det. Är det något mer ni undrar så är det bara att fråga på!

Kommentera här: