dressagebylisa.blogg.se - Två pigga ston

Två pigga ston

Idag var Occtavia först ut. Hon fick springa lös i ridhuset, som hon får göra nu under vilan. Det var full fart på henne och hon tyckte att det var väldigt skönt att bara få fulla på i galopp. Och få något toksprattel ibland haha. Sen när hon är klar kommer hon fram till mig och vill mysa en liten stund innan vi går in i stallet igen. Mysunge ♥

Efter det tömkörde jag Occra igen. Idag när hon visste vad som gällde var hon mer på tårna och hade det svårare att hålla sig i skinnet än igår. I början när jag skulle "kasta över" (i brist på annat uttryck..) ena tömmen så att de antingen hamnade på samma sida eller olika sidor, så fick hon lite smått spader och bara stod och hoppade på stället. Annars brukar det inte vara något problem, men hon var rejält taggad idag. Körde på ungefär som igår, men jag valde att sätta tömmarna på ett hål längre ner på gjorden än vad jag brukar göra. Det resulterade i att hon gick ännu bättre i en finare och rundare form. Så det ska jag fortsätta med!

Kommentera här: