dressagebylisa.blogg.se - Repeterade tisdagens träning från ryggen

Repeterade tisdagens träning från ryggen

Idag blev det en tidig morgon eftersom jag börjar jobba 11.30. Fast finns det något bättre sätt att starta dagen på än att vara i stallet? Tror inte det. Ett stort plus idag var såklart det fina vädret. Strålande solsken gör mig alltid på gott humör. Det blev ett ridpass för Occtavia idag. Hon var pigg, väldigt mjuk och arbetsglad, men lite trött i kroppen ändå. Vi tränade en del från tisdagens träning. Till en början koncentrerade vi oss på att minska och öka volten. Hon jobbade på så glatt och var betydligt mjukare än i tisdags. Det märktes skillnad på hennes innerbog i högervarvet som inte alls föll in på samma sätt idag. Dock så kommer jag ju även åt henne bättre när jag rider, men ändå.

Tränade sedan att korta traven längs långsidan. Hon orkar såklart inte riktigt lika mycket med mig på ryggen, men hon kämpade på bra ändå. Hon visste precis vad det handlade om och gjorde sitt bästa. Hon var verkligen jätteduktig! Men jag tror att jag kommer kunna spänna bågen ytterligare ett snäpp nästa gång, för idag var hon som sagt lite trött i kroppen.

Kommentera här: