dressagebylisa.blogg.se - Jag ger dig min värld

Jag ger dig min värld

Jag vill alltid göra det bästa för Occtavia och alltid kunna ge henne de bästa förutsättningarna. Jag tror att det är så alla hästägare, ryttare och hästmänniskor känner. Det är så alla bör känna. Man ska vilja ge sin eller sina ögonstenar det allra bästa. Men man har olika förutsättningar. Hur gärna man än vill så kan man inte alltid ge sin häst det som vore det allra bästa, hur trist det än är. Det är inte kul att behöva kompromissa om sådant, men det är det vi alla behöver göra. Ja, om vi inte alla vore miljärdärer då såklart, men det är långt ifrån alla som är det.

Istället får vi då som sagt kompromissa. Många av oss som har häst bor på ett sådant sätt att man är tvungen att stalla in hästen hos någon annan. För vissa är det super, för då har man chansen att välja ett alternativ där man slipper göra allting själv och kanske till och med inte ens behöver åka ut till hästen varje dag utan att behöva oroa sig för hästens hälsa. Men för andra som vill åka ut till hästen, ta hand om den själv och göra den själv är det kanske egentligen inte det bästa alternativet. Man kanske måste välja - stora, fina hagar eller ett bra ventilerat stall? Ridhus och bra träningsmöjligheter eller bra ridvägar? Och då måste man också tänka på sin egen ekonomi, för det vet vi ju alla att det inte är helt billigt heller.

Vad som är bäst för sin egen häst vet man oftast bäst själv och det varierar såklart mellan olika hästar. De är trots allt olika individer med egna personligheter. Man vill ge sitt hjärta hela världen, men det är inte så lätt. Man får ge dem hela världen i form av kärlek, omtanke och sitt allra bästa. Självklart har man inte alla kunskaper och kommer att kunna lära sig något nytt hela tiden. Så att göra som man alltid har gjort kanske inte alltid är det bästa, men ibland kan det vara dumt att ändra på ett vinnande koncept. Att vara öppensinnad är något jag tror är väldigt viktigt inom hästvärlden. För vi har alla olika förutsättningar att göra det bästa för våra bästa vänner.

Kommentera här: