dressagebylisa.blogg.se - Planering och solning

Planering och solning

Eftersom jag nu bara kommer planera mitt gymnasiearbete i två veckor (6 skoldagar) har jag ett väldigt slappt schema. Jag kommer kunna planera hemma och fördela tiden helt själv. Så otroligt skönt! Hur som helst är planerandet i full gång nu. Fast jag inser att ni kanske inte vet vad ett gymnasiearbete innebär? Vilket inte är så konstigt i och med att vi, 95:orna, som går yrkesprogrammen är de första som har det här. Tidigare var det projektarbete. Men, nu ska vi ha fem veckors gymnasiearbete. Första delen består av planerande inför den praktiska biten, vilket blir en två veckors praktikperiod. Då ska vi agera som om vi vore nyanställda där för att de ska se att man klarar av att arbeta som det man har utbildat sig till. Förstår bara inte hur man inte ska kunna bli godkänd egentligen och dessutom beter man väl sig alltid som en nyanställd..? Jaja. Efter det kommer vi att utvärdera detta och alla vi som har haft gymnasiearbetet kommer att ha en utställning på skolan. Så, så ser det ut lite förenklat sådär.

Jag kommer att ha min praktiska del på Segersta Equestrian och det ska bli väldigt roligt och spännande! Det ser jag verkligen fram emot och kommer nog ha väldig roligt där samtidigt som det blir lärorikt och mycket nya erfarenheter. Men det blir först den 5 maj jag börjar där, innan dess ska jag bara åka dit och hälsa på.

Så medan jag planerar detta passar jag på att slänga mig ut i solen och njuta av denna härliga vårvärme. Helt sjukt egentligen hur varmt och skönt det är redan nu! Hoppas bara detta underbara väder fortsätter hela sommaren, det vore ju helt fantastiskt. Sen i eftermiddag åker jag som vanligt ut till stallet och då blir det lite hoppning igen med Occtavia. Som jag längtar!

 

Kommentera här: