dressagebylisa.blogg.se - Praktik hos Patrik Kittel

Praktik hos Patrik Kittel

Japp, jag vågar nu äntligen ge ut den stora nyheten! Jag fick egentligen praktikplatsen där för två månader sen, tror jag. Men jag var tvungen att söka ett stipendium för att få åka utomlands och det tog hela åtta veckor innan jag äntligen fick reda på att jag fick stipendiet. Helt sjukt! Fick reda på det i tisdags och det är fortfarande lite svårt att förstå. Så jag åker alltså till Tyskland och kommer vara där under vecka 3 till 5 för att ha praktik i Patrik Kittels stall Outstanding Stables. Jag längtar ihjäl mig!

Och det här är extra roligt eftersom det är bevis på mitt hårda arbete. Det har varit blod, svett och tårar, men det är så värt det. Jag har egentligen inget namn inom ridsporten, inga kända personer i familjen och inga tävlingsresultat. Men vill man, så kan man! Det gäller att våga fråga, våga visa framfötterna och våga lita på och "tjata" lite. Får man ändå ett nej så har man försökt och bara det är riktigt bra. Man ska våga kämpa för sina drömmar och göra något åt det. Inte sitta hemma och bara tänka "åh så roligt det skulle vara, jag vill ju", utan tänka "det här skulle vara helt fantastiskt, jag ska dit!". Man ska inte bara vilja, utan verkligen kämpa för det. Det är då det mest fantastiska kan hända!

Ge inte upp, fortsätt kämpa! Se vart det ledde mig, tre veckor i Tyskland på praktik hos Patrik Kittel. Wow!
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Grattis Lisa.
Det var roligt att du fick stipendiet, och att du får åka till Tyskland.
Kram från Mormor.

Svar: Tack så mycket!Kram
Lisa Brännström

2 Louise:

Gud så kul!

Svar: Ja verkligen!
Lisa Brännström

3 Tilda:

Gud så kul! Grattis! :)

Svar: Tack! :)
Lisa Brännström

4 Marieangel:

Bra kämpat, det bevisar att man aldrig ska ge upp sin dröm.

Svar: Tackar! :)
Lisa Brännström

Kommentera här: