dressagebylisa.blogg.se - 14. Det här har betytt mest i mitt häst- och ridliv

14. Det här har betytt mest i mitt häst- och ridliv

Jag kan inte säga att bara en sak har betytt mycket, utan det är flera saker som har betytt väldigt mycket och som sedan har lett till där jag står idag. Det ena leder till det andra, som man brukar säga. Och det har det verkligen gjort!

Allt som har betytt något är alla de hästar och alla personer jag har träffat. Alla hästar har varit guld värda och har lärt mig både det ena och det andra. Jag har haft turen att träffat alla hästar vid precis det rätta tillfället också. Hade jag stött på Dicja ett år tidigare hade det nog inte gått lika bra, detsamma med Occtavia. Jag lär dem och jag lär mig av dem. Det är så det borde vara också, ett fantastiskt samarbete!

Sedan är det såklart alla underbara personer jag har träffat. Ann-Sophie, mina gamla tränare, mina nuvarande tränare och alla jag har träffat på mina praktiker. Just det sistnämnda har varit väldigt bra tack vare att jag har skapat ett ganska stort kontaktnät och det har faktiskt varit till stor nytta. Alla har betytt något, mer eller mindre, vissa positivt och vissa negativt. Men man lär sig av alla!

Det är verkligen jättesvårt att peka ut just en händelse eller liknande och säga att just det har betytt mest. Allt har betytt något och det man bör fokusera på är allt det positiva. Alltid.

Kommentarer:

1 annsophie:

Du ska veta att du är guldvärd för oss båda. Annsophie

Svar: Och ni två är guldvärda för mig!
Lisa Brännström

Kommentera här: