dressagebylisa.blogg.se - Ridlektion

Ridlektion

Idag red jag inte Dicja själv, utan hade en ridllektion för Ida som kommer och rider Dicja varje torsdag. Eller snarare rider lektion för mig varje torsdag. Det är faktiskt mycket roligare än vad jag först trodde att det skulle bli! Att se hennes utveckling är jätteroligt. Inte bara det att hon blir duktigare på att rida, utan hennes självförtroende har växt något enormt sen första gången. Jag känner igen mig så mycket i henne, när jag var så liten var jag precis som henne. Blyg, försiktig och osäker. Men nu möts man varje gång av ett brett leende, hon pratar mycket mer och man märker att hon har så mycket mer självförtroende. Vilket hennes pappa också har berättat att han har märkt skillnad på. Hur roligt som helst!

Dessutom lär jag mig själv väldigt mycket. Man lär sig av att lära andra. Det stämmer väldigt bra. Kändes sådär de första gångerna när jag skulle förklara något, jag som är så dålig på att förklara haha! Men nu har jag kommit på mycket bättre sätt att uttrycka och formulera mig på. Jag får också tänka ut en hel del övningar och ja, jag lär mig faktiskt väldigt mycket på det här. Ett plus i kanten är ju dessutom att man tjänar en liten slant på det här, vilket definitivt inte känns helt fel!

Kommentera här: