dressagebylisa.blogg.se - Pyssel

Pyssel

Idag har det pysslats med Occtavia. Jag knoppade henne medan Ann-Sophie tvättade benen på henne och friserade henne lite här och där. Hon var jätteduktig och stod stilla nästan hela tiden. Det var någon gång ibland som hon började skrapa med ett framben, men slutade när man sa till. Så hon var verkligen jätteduktig. Flätade även svansen lite snabbt. Nu har jag lyckats få den så fin, inga knutar alls. Så nu vill jag hålla det så också!

Tränade även på att visa henne för hand i ridhuset. Hon var jätteduktig, pigg och glad. Hon är så himla lyhörd på mig, det är helt otroligt. När vi skulle trava runt i ridhuset så hamnar jag i små gropar ibland och hon märker direkt om jag tappar rytmen. Men när rytmen är där så travar hon på så fint bredvid mig. Det ska bli spännande att se hur hon beter sig där borta!

Kommentera här: