dressagebylisa.blogg.se - If you can dream it, you can achieve it

If you can dream it, you can achieve it

Alla har vi drömmar, stora som små. Och visst är det härligt att drömma, om livet och om framtiden. Jag tror att många egentligen inte riktigt vill säga vad sin stora dröm är. Man är rädd för att folk ska säga att man aldrig kommer att nå den drömmen, eller ännu värre: skrattar åt den. Jag har aldrig varit rädd för att drömma och för att drömma stort. Under mina ynka 16, snart 17 år, har jag haft många framtidsdrömmar om hur jag vill att livet ska se ut när jag blir vuxen. Det har alltid handlat om hästar även om det har ändrats lite. Från att vilja bli veterinär till att vilja bli nästa Malin Baryard.
 
Jag kan säga att den drömmen jag har nu har jag haft i flera år och det är det längsta en dröm har hållit i för mig. Men jag känner verkligen att det här är rätt. Jag antar att ni nu vill veta vad det är för dröm? Jag drömmer om att bli unghästutbildare. Inte någon som rider in en häst lite då och då, utan jag vill bli en professionell och framgångsrik unghästutbildare. Jag ville det redan innan jag började med Occtavia och jag känner verkligen att det är det som jag ska bli. No matter what. Att utbilda en unghäst är bland det roligaste jag har varit med om och jag har fått sån positiv feedback av mina två tränare. Bland annat har jag fått höra att jag är bra unghästutbildarmaterial. Det ni! Att få höra att man passar för det man brinner för, det är obeskrivligt.
 
Men ni kan inte gissa hur mycket skit jag har fått för min dröm. Jag förstår de som inte vill berätta om sin stora dröm, för det är inte alltid man får stöd och får positiva reaktioner från folk man berättar det för. Jag vet inte hur många gånger jag har fått höra att det är dålig lön, dålig framtidsutsikt och att det är tungt för kroppen. Men vet ni vad? Det är min lön, min framtidsutsikt, min kropp och framför allt MITT liv! Det är ganska ofattbart hur mycket människor lägger sig i andras liv när det egentligen inte bekommer dem överhuvudtaget. Jag vet mycket väl att många inte tror på mig och tror att jag kommer att misslyckas. Jag kan bara tacka, ni får mig att kämpa ytterligare lite till.
 
Vem vet, min dröm kanske ändras. Men vad spelar det egentligen för roll? Jag tänker satsa allt jag har på just den här drömmen, för det är min dröm just nu. För när ska man satsa om inte nu?

Vad har ni för drömmar? Berätta gärna om dem, båda stora och små! :D

Kommentarer:

1 Amanda:

Bra skrivet Lisa! :D

Svar: Tack så mycket! :D
Lisa Brännström

Kommentera här: